Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Musicalowe święto w Poznaniu. Festiwal CZAS NA TEATR !

 


Teatr Muzyczny w Poznaniu ogłosił właśnie harmonogram II edycji festiwalu CZAS NA TEATR i uruchomił sprzedaż karnetów.

  Od 28 września do 9 października 2023 r. w Poznaniu zobaczyć będzie można znakomite spektakle, m.in. obsypany nagrodami i znakomitymi recenzjami „1989” efekt koprodukcji Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie i Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego, „Wyspę” Teatru Kameralnego w Bydgoszczy, „Chciałem być” Teatru Powszechnego w Łodzi,  „Sztafetę pokoleń”  Teatru Muzycznego w Gdyni oraz „Deszczową piosenkę” Teatru Muzycznego w Poznaniu. Ideą przewodnią tegorocznej edycji jest polsko-ukraińsko-niemiecki most kulturowy. W ramach festiwalu zobaczyć można będzie poruszający spektakl aktorek z Ukrainy „5:00. UA”, a także muzyczną biografię „Marlene und die Dietrich” o absolutnej legendzie kina.

  Jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznej edycji będzie Gala Musicalowa podczas której artyści znani ze scen z całej Polski wykonają piosenki m.in. z „SIX”, „Miss Saigon”, „Pilotów”, „Pretty Woman”, „Złap mnie, jeśli potrafisz” czy „Something Rotten”. Podczas wydarzenia zostaną też wręczone nagrody musicalowe.

CZAS NA TEATR to kilkanaście wydarzeń festiwalowych, w tym koncerty, konferencja naukowo-biznesowa, pokazy filmowe, premiery książek i spotkania z artystami, które odbywać się będą na scenach Auli Artis, Teatru Muzycznego w Poznaniu, Polskiego Teatru Tańca, w klubie Blue Note i Kinie Pałacowym.

W ramach wydarzeń towarzyszących zobaczyć będzie można także spektakle Teatru Polskiego („Cudzoziemka”), Teatru Animacji („ZA-POLSKA), Polskiego Teatru Tańca („Obiecana ziemia obiecana”), Teatru Emigrant („Solitude”) i Stowarzyszenia Artefiktion z Hannoveru („Splitter / Odłamki”).

Do sprzedaży trafiły właśnie karnety obejmujące wydarzenia festiwalowe, a osobom, które je zakupią, przysługiwać będą także bilety normalne w cenie ulgowych na wydarzenia towarzyszące. Bilety na pojedyncze wydarzenia dostępne będą wkrótce. Szczegóły dotyczące karnetów oraz harmonogram wydarzenia znaleźć można na stronie Teatru www.teatr-muzyczny.pl.

Wydarzenie CZAS NA TEATR objęte jest patronatami Prezydenta Poznania, Ministra Kultury oraz konsulów generalnych Niemiec i Ukrainy.

Co zawiera karnet? 

1. Jednorazowy wstęp na 12 festiwalowych wydarzeń:

- Koncert otwierający festiwal 

- „1989” – Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie i Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego – 3 października, g. 20.00 – Blue Note

- „Deszczowa piosenka” – Teatru Muzycznego w Poznaniu – 30 września, g. 19.00 – Teatr Muzyczny w Poznaniu

- „Chciałem być” – Teatru Powszechnego w Łodzi – 29 września 19.30 – Aula Artis

- „Wyspa” – Teatru Kameralnego w Bydgoszczy – 5 października, g. 20.00 – Aula Artis

- „Marlene und die Dietrich” – reż. Carsten Kirchmeier – 6 października, g.19.30 – Polski Teatr Tańca

- „Sztafeta pokoleń” – Teatru Muzycznego w Gdyni – 1 października, g. 16.00 – Polski Teatr Tańca

- „5:00. UA” – Teatru Śląskiego w Chorzowie – 5 października, g .17.30 – Polski Teatr Tańca

- Koncert „W tonacji życia. Piosenki Johna Buccino” – Teatru Muzycznego w Poznaniu – 4 października, g. 19.30 – Teatr Muzyczny w Poznaniu

- Koncert „Waits 2022” – w wykonaniu Konrada Imieli i Adama Skrzypka – 1 października, g. 19.00 – Blue Note

- „Wojownicy lepszego jutra” – spotkanie autorskie z Januszem Krucińskim – 4 października, g. 17.30 – Teatr Muzyczny w Poznaniu

- Gala Musicalowa – 2 października, g. 19.00 – Teatr Muzyczny w Poznaniu

2. Ulgowe bilety na wszystkie wydarzenia towarzyszące, w tym spektakle poznańskich teatrów i pokazy filmowe, a także wstęp na dwie konferencje.

3. Festiwalowa niespodzianka do odbioru przy wymianie karnetu na opaskę festiwalową.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż...

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo...

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłoś...