Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Musicalowe święto w Operze Lubelskiej

 


Wszystkich, którzy obawiali się, że zmiana nazwy „Teatr Muzyczny w Lublinie” na „Opera Lubelska” będzie zerwaniem z musicalową tradycją, uspokajamy: w Lublinie nadal będą wystawiane musicale!

Już 13 października rozpoczynają się „Musicalia” – Festiwal z najciekawszymi i najbardziej oryginalnymi tytułami musicalowymi ostatnich dwóch sezonów. Do udziału w Festiwalu zaproszono Sopocki Teatr Muzyczny „Baabus Musicalis”, Kujawsko-Pomorski Teatr Muzyczny z Torunia i Teatr Muzyczny Adria z Koszalina

- Naszym projektem chcemy udowodnić, że teatry muzyczne w Polsce mają do zaoferowania znacznie więcej niż rozrywkę: potrafią mówić o najważniejszych sprawach - podkreśla Kamila Lendzion, dyrektor Opery Lubelskiej. - Zależy nam na tym, aby pokazać, że także poza stolicą jest wiele zjawisk artystycznych wartych dostrzeżenia – chcemy uczynić Polskę Wschodnią centrum życia kulturalnego i docenić nasze małe ojczyzny.

Na rozpoczęcie (13, 14 października) "Musicaliów" Opera Lubelska zaprezentuje "Phantoma" Maury'ego Yestona w reżyserii Daniela Kustosika. Musical ten swoją lubelską premierę miał w 2012. Niespełna roku temu zbudowany na nowo „Phantom” powrócił na scenę z nową energią, pasją i emocjami.

W kolejnych dniach lubelska publiczność obejrzy "Rodzinę Addamsów" w reżyserii Jagody Kościk (17 października) w wykonaniu artystów Sopockiego Teatr Muzyczny „Baabus Musicalis ” oraz "Friends. The unauthorized musical parody”  w reżyserii Agnieszki Płoszajskiej w przekładzie Anny Wołek (20 października).

"Friends! The Musical Parody" to zaskakująca kompilacja. Musical jest inteligentny, wzruszający, a przede wszystkim "prze-śmiesz-ny" (jak mawiał Chandler). Mimo wielu perypetii bohaterów, "Friends! The Musical Parody" to zestaw uczuciowych happy endów i przyjacielskiego przytulania" - więcej przeczytasz w mojej recenzji na musicalowe.info

Na zakończenie Festiwalu "Musicalia" (23 października) zaplanowano produkcję Teatru Muzycznego Adria z Koszalina: „In The Heights" w reżyserii Kacpra Wojcieszka. Tytuł nominowany do trzynastu nagród Tony (musicalowe Oscary), ostatecznie zdobył cztery, w tym nagrodę dla najlepszego musicalu.

Teatr Muzyczny Adria to jedna z najmłodszych scen musicalowych w Polsce, a jednocześnie bardzo ambitny zespół artystów i realizatorów. W ciągu trzech lat działalności na koszalińskie scenie zaprezentowano m.in. musicale "The Bodyguard", "Bonnie&Clyde" oraz tegoroczną premierę musical "Kelnerka"Wystawiany podczas "Musicaliów" „In The Heights" oraz jego artyści i twórcy nominowani byli w tym roku w Ogólnopolskim Plebiscycie Premier Musicalowych oraz  do Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury 


Festiwal dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d