Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

#69 Maja Korbiel i Kamil Olczyk

 


Kiedy siedem lat temu uruchamiałem Musicalowe.info, a dwa lata później ruszyłem z podcastem, moim założeniem było, że znajdzie się tu przestrzeń nie tylko dla moich wrażeń z musicalowych spektakli, że pojawią się tu nie tylko reportaże zza kulis, z przygotowań do musicalowych premier. Moim celem było także zapewnienie miejsca i danie możliwości pełnego wypowiedzenia się dyrektorom teatrów, reżyserom, scenografom, choreografom, autorom kostiumów, ale przede wszystkim aktorkom i aktorom występującym w musicalach, zarówno w produkcjach największych profesjonalnych, ale i tych mniejszych realizowanych przez niezawodowców.  

  POSŁUCHAJ PODCASTU Z MOIMI GOŚĆMI: YOUTUBESPOTIFY, APPLE PODCAST

 Do tego zacnego grona - tym odcinkiem -  chcę włączyć kolejną grupę: przyszłych artystów scen musicalowych! I nie będę ukrywał, że od jakiegoś czasu - od kończących edukację musicalową studentów - otrzymywałem zaproszenia na koncerty dyplomowe. I z żalem przyznam, że z powodu dużej liczby obowiązków, niestety nie udawało mi się znaleźć czasu na to, by zobaczyć te wydarzenia. 

   Początek lipca i nieco swobodniejszy czas dały mi szansę wzięcia udziału w dwóch koncertach dyplomowych absolwentów Akademii Muzycznej w Łodzi - Mai Korbiel oraz Kamila Olczyka. Była to doskonała okazja do spotkania z talentem wokalnym i aktorskim tych młodych ludzi. Maja Korbiel zabrała widzów w podróż pociągiem Polskich Kolei Losu umiejętnie dozując muzyczne emocje. Nie zabrakło też spektakularnych choreograficznie momentów ("Chcę bohatera", musical "Footloose"). Kamil Olczyk swój recital włożył w mocno wyrażające go ramy, rozpoczynając od songu ze "School of Rock", a kończąc piosenką z musicalu "American Idiot" z muzyką zespołu Green Day. 

POSŁUCHAJ PODCASTU Z MOIMI GOŚĆMI: YOUTUBE, SPOTIFY, APPLE PODCAST

Zapraszam na spotkanie z Mają i Kamilem, z którego dowiecie się o początkach ich fascynacji musicalem, studiach w Łodzi i przygotowaniach do dyplomowych koncertów. Dzięki uprzejmości moich rozmówców usłyszysz również nieco musicalowych dźwięków. 

W odcinku wykorzystałem fragmenty utworów:

1. "Someone like you" - wyk. Maja Korbiel, muz. F.Wildhorn, sł. L.Bricusse, S. Cuden, F.Wildhorn

2. "Youkali" - wyk. Maja Korbiel, muz. Kurt Weil, sł. R. Ferney

3. "Już widzę co to będzie" - wyk. Maja Korbiel, muzyka i tekst David Yazbek

Zespół muzyczny: Marta Sobczak, Wojtek Stanisz, Jan Szkudlarek, Piotr Wieczorek

- - - - - - - 

4. "I'd order love" - wyk. Kamil Olczyk, muz./sł. M. Weiner, A.Zachary, tłum. Adrianna Maciejewska

5. "Boulevard of broken dreams" - wyk. Kamil Olczyk, Barbara Sanecka, muz. Green Day, sł. B.J.Armstrong

6. "One by one" - wyk. Kamil Olczyk, muz./sł. A.Gwon, tłum. Adrianna Maciejewska

Zespół muzyczny: Marysia Majewska, Marta Sobczak, Jan Szkudlarek, Wojciech Stanisz. Piotr Wieczorek.

Mai i Kamilowi oraz wszystkim tegorocznym musicalowym absolwentom życzę powodzenia i sukcesów na teatralnych castingach. Realizujcie swoje marzenia, dając ogrom satysfakcji nam widzom!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d