Przejdź do głównej zawartości

Doceniasz moją twórczość?

Postaw mi kawę na buycoffee.to

#74 Szczecińska "Polita" Józefowicza i Stokłosy

 


Kiedy polscy fani musicalu zajęci są premierami "Heathers" w warszawskim Teatrze Syrena i musicalem "Drogi Evanie Hansenie" w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, w 74 odcinku postanowiłem zabrać Was do Teatru Polskiego w Szczecinie, gdzie 14 września premiera musicalu "Polita" w reżyserii Janusza Józefowicza z muzyką Janusza Stokłosy i librettem Agaty Miklaszewskiej. W roli Poli Negri Sylwia Różycka. (Grafika wyżej Sarah Wiśniewska)

Posłuchaj na  SPOTIFY, YOUTUBE, APPLE PODCAST

Oczywiście możecie zauważyć, że Polita swoją premierę miała już 13 lat temu.  Ale wierzcie mi, że te kilka godzin spędzonych w gościnnym Teatrze Polskim w Szczecinie pozwoliło mi zrozumieć, że dzięki obsadzie - a w większości są to artyści tej sceny - oraz realizatorom inscenizację tę można uznać za premierę musicalu i to nie tylko w skali samego Szczecina czy Województwa Zachodniopomorskiego. Bo moim zdaniem dzięki działalności Teatru Polskiego ( ale i Opery na Zamku ) - Szczecin ma szansę stać się ważnym ośrodkiem musicalowym w tej części Polski, a także celem musicalowych podróży nie tylko fanów gatunku z innych części kraju zwłaszcza, gdy doliczymy tu również Teatr Muzyczny Adria w Koszalinie. 

Ale wróćmy do Teatru Polskiego w Szczecinie. Poza możliwością obejrzenie prób do Polity udało mi się porozmawiać z realizatorami i artystami tego musicalu. Gośćmi odcinka są reżyser Janusz Józefowicz, autorka kostiumów Katarzyna Banucha, Sylwia Różycka, Paulina Janczak, Karol Drozd, Aleksander Różanek. To było dla mnie inspirujące spotkanie.

Premiera "Polity" w Teatrze Polskim w Szczecinie 14 września. Gorąco polecam, a za pomoc w realizacji tego odcinka dziękuję Monice Gapińskiej Krzyżanowskiej z działu promocji Teatru Polskiego.


Twórcy i realizatorzy: 

libretto: Agata Miklaszewska

inscenizacja, choreografia, reżyseria i reżyseria świateł: Janusz Józefowicz

muzyka i kierownictwo muzyczne: Janusz Stokłosa

scenografia: Marek Chowaniec

kostiumy: Katarzyna Banucha

producent animacji, wirtualnej scenografii stereo 3D i efektów specjalnych: Platige Image

przygotowanie kaskaderskie: Zbigniew Modej

asystent choreografa: Inga Gołębiowska

asystent reżysera: Joanna Pasternak, Kamila Polit

premiera: 14 września 2024

inspicjent: Julia Karol

grafika: Sarah Wiśniewska


Obsada:

Pola Negri Sylwia Różycka

Matka Katarzyna Sadowska

Hulewicz Adam Zych

Ernst Lubitsch Michał Janicki

Hrabia Dąmbski Paweł Audykowski - gościnnie

Zukor Adam Dzieciniak

Goldwyn Sławomir Kołakowski

Luella Adrianna Szymańska

Marion Davies Natalie Brodzińska

Gloria Swanson Paulina Maria Janczak

Sheila Ewelina Bemnarek

Heda Joanna Pasternak

Rudolf Valentino Karol Drozd - gościnnie

Książe Mdivani Aleksander Różanek

Goebbels Jacek Piotrowski


Dorota Chrulska 

Małgorzata Iwańska

Karolina Nestorowicz - gościnnie

Piotr Bumaj

Mateusz Kostrzyński

Wiesław Łągiewka

Dariusz Majchrzak - gościnnie

Krzysztof Niewirowski

Karol Olszewski

Karol Pruciak - gościnnie

Damian Sienkiewicz

Marcin Sztendel

Anna Ambrozik / Łucja Szymczykowska - gościnnie

Zofia Banaś / Michalina Leszczyńska - gościnnie

Zuzanna Cichoszewska - gościnnie

Monika Jabcoń - gościnnie

Zofia Kamińska - gościnnie

Natalia Serafin - gościnnie

Klaudia Winnowicz - gościnnie

Anna Witkowska - gościnnie

Julia Wojciechowska - gościnnie

Michał Bogusławski - gościnnie

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Krew, czosnek i musical. "Dracula" mieszka w Łodzi

      Veni, vidi, scripsi! "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi to musical o pragnieniu nieśmiertelności, bo "wieczność jest za krótka, by żyć" oraz o... głodzie miłości, bo "wieczność jest za długa, by samotnie trwać". "Dracula" w reżyserii oraz z librettem Jakuba Szydłowskiego to niepowtarzalne musicalowe doświadczenie, którego w Polsce nie było od czasu "Tańca wampirów" i "Upiora w operze" w Teatrze Muzycznym ROMA. To  doświadczenie monumentalności w orkiestrowej muzyce, majestatycznej scenografii i zmysłowych choreografiach.  (Fot. Michał Matuszak)     Jest strasznie : nabici na pal,  mroczne cmentarze, mordowane noworodki, samobójcze skoki w otchłań morza i zapewnienie krwiopijców: "będziemy mordować i ssać". Krew spożywana jest bez ograniczeń, a w jej smaku można wyczuć "szczepy sacrum i profanum". Wśród widzów przechadzają się nienasycone wampiry , duchy z przeszłości: Joanna D'Arc, Napoleon, ż

#61 "Duża dawka mroku". Zaglądam na próbę "Draculi"

W 61 odcinku podcastu Musicalowe.info zabieram Was do Teatr Muzyczny w Łodzi, gdzie 18 maja premiera musicalu "Dracula" z librettem i w reżyserii Jakuba Szydłowskiego z muzyką Jakuba Lubowicza. Z podcastowym mikrofonem wybrałem się na jedną z prób do musicalu . POSŁUCHAJ na: 🎧 SPOTIFY https://tinyurl.com/3y49y9ch 🎧 YOUTUBE  https://youtu.be/lJif9qjydWw   🎧 APPLE PODCAST https://tinyurl.com/avrdb6cp Mam dziwne przeczucie, że szykuje się najciekawsza premiera sezonu... Gośćmi tego odcinka są reżyser Jakub Szydłowski, autorzy choreografii Jarosław Staniek i Katarzyna Zielonka, Anna Chadaj, która zaprojektowała kostiumy oraz artyści Asia Gorzała, Paweł Erdman, Piotr Płuska, Marcin Franc i Kamil Olczyk. Nasze rozmowy dotyczyły nie tylko przygotowań do musicalu, ale również "krwistych" tematów.  Premiera musicalu "Dracula" w Teatrze Muzycznym w Łodzi już 18 maja. Od 16 maja przedpremierowe pokazy. Podziękowania za pomoc w realizacji odcinka dla: Anna Korzo

#DOSIECI_WRÓĆCIESWEJ czyli "Jesus Christ Superstar" w Operze Lubelskiej

                                      Jak przyjęlibyśmy Jezusa współcześnie? Czy jego słowa przebiłyby się przez hałas i zło tego świata, przez biały szum telewizyjnych ekranów? Czy działalność Jezusa śledziłyby kamery monitoringu? Czy jego ukrzyżowanie mogłoby się stać spektakularnym wydarzeniem social mediów? A może zamiast biczowania wystarczyłby hejt internetowych komentarzy? Ile trwałby ten wirtualny lincz? Czy potem każdy wróciłby do swojej internetowej... sieci? Nad odpowiedziami na tak postawione pytania, pozwala zastanowić się najnowsza realizacja "Jesus Christ Superstar" w reżyserii Tomasza Mana na scenie Opery Lubelskiej. Mający ponad 50 lat musical Andrew Lloyd Webbera w wykonaniu lubelskich artystów zaskakuje świeżością, a libretto Tima Rice'a zadziwia aktualnością. Bo dzięki kilku reżyserskim zabiegom powstaje - bliski naszej rzeczywistości - spektakl o ludzkich emocjach, o miłości i zdradzie, o zadziwiającej roli vox populi. Z czytelnikami Musicalowe.info d